Za mene je dobar vizualni identitet svaki onaj koji uspješno prenosi priču o tome što njegov vlasnik/organizacija je i na koji način radi. (Skoro) svaki vizualni identitet (i dobar i loš) može postati svjetski poznat, ako u njegovo oglašavanje uložimo puno novca. Iz ovog proizlazi da je tako svejedno da li je naš logo rad profesionalca ili amatera. No je li to ipak tako?

Da bi koristeći samo vizualne elemente, odnosno boje i oblike, fontove i znakove prenio priču o sebi, na apstraktan ili prepoznatljiv način, ipak je potrebno više godina edukacije i prakse.

Zbog toga što je u zakupu oglasnog prostora sasvim svejedno da li se oglašava samostalna kreacija (koja je nastala amaterski), ili profesionalna (čitaj; daj pare i to će se odvrtit’) kod skupine kojoj se oglašavamo možemo utjecati na percepciju prihvaćanja tog i takvog logotipa kao simbola onoga što komuniciramo/oglašavamo. Praksa pokazuje prisutnost dva rezultata.

  1. Rezultat – pozitivan “na prvu“:
    Često su rezultati takvog oglašavanja za njegovog naručitelja i pozitivni. Stvaraju dojam kako i to što je on napravio (ili od kume mali koji ima kompjuter), ima odjeka i feedback je od strane tržišta  pozitivan, odnosno, donosi likvidnost.  Naravno da će si svatko postaviti pitanje; Zašto plaćati struku, kad to možemo i sami?

    E da. Vrag je u detaljima. I to ne baš u tak’ sitnima.

    U jednom trenutku, logo koji je nastao nespretnim služenjem ne-vektorskih alata za izradu, za svoj rezultat ima nemogućnost reprodukcije. Prijevod: logo koji si nacrtao u Paintu se ne da otisnuti na ništ’. Možeš ga tu i tamo iskoristiti kao sliku (.jpeg s bijelom pozadinom ili .png s  transparentnom pozadinom, ali to je to – dalje nema.) I tako ti detalji kod svake daljnje reprodukcije se pretvara u sve veću masu problema, koji za svoj cilj imaju pogrešno percipiranje tebe i tvoga rada.

  2. Rezultat – pozitivan u konstanti.
    Našao si profića. Posjeda te ispred sebe i krene ti postavljati pitanja (Vidi: BRIEF ZA LOGO.) Na temelju tvojih odgovora i njegovih znanja i iskustava koje je stekao školovanjem i samim bavljenjem ovim “zanatom“, pred tebe predlaže od jednog do tri idejna prijedloga izgleda tvog budućeg vizualnog identiteta. Svaka od te kreacije putem oblika i boja tvori elemente koji na simboličan način predstavljaju ono što jesi i što želiš biti i način na koji želiš da te percipiraju sadašnji i budući klijenti. Taj navedeni profić, koristeći profesionalne alate, a uz pomoć raznih tehnika, poput zlatnog reza, rezultata niza istraživanja o percipiranju boja, kreira oblik i ton tog simboličnog elementa. Elementa ili elemenata koji će tebe na najbolji način za tebe, predstavljati u svim komunikacijskim alatima i materijalima. Za primarni rezultat, imaš sve što ti je potrebno u izradi vizitki, računa, memoranduma, majica, radne odjeće itd. Dosljednost primjene je naravno na vlasniku. Za sekundarni rezultat imaš posljedicu koja se zove branding, odnosno, klijenti počinju diferencirati tebe od ostatka konkurentskih tvrtki, stvaraju pozitivan stav prema onome što taj logo predstavlja – naravno, ako ga prati i pozitivno iskustvo pružene usluge ili proizvoda. Jer u protivnom, taj brand postaje sinonim čiste suprotnosti – nekvalitete!

Kako je nastao vizualni identitet tvrtke Statika Mont:

Nakon odrađenog briefa, vlasnik se složio sa sljedećim, kompletan opis djelatnosti i načina na kojeg želi da ga klijenti percipiraju je sljedeći:

Statika + Mont = spajanje metalnih elemenata, konstrukcija i metalnih proizvoda trećih strana, u smislenu cjelinu, odnosno novi proizvod, te njegovu montažu.

 

Pokušat ću ukratko objasniti sljedeće:

Odabir boja:

Temelji se na percipiranju, odnosno na rezultatima istraživanja o percipiranju boja, u našem slučaju, pošto se radi o uslužnoj, a skoro industrijskoj branši, plava boja, boja servisnih usluga ovdje najbolje odgovara tonu s kojim se želimo predstavljati javnostima.

Odabir fonta:

Temelji se na podatku kako se ovdje radi o tvrtci koja se služi modernim tehnički i tehnološkim dostignućima strojeva i znanja. I koja navedeno koristi u svakodnevnom radu, te činjenici kako se radi o modernoj i suvremenoj tvrtci koja prati trendove – stoga simbolički koristimo sans serifno pismo, modernog oblikovanja u linijama koje tvore fonetičko znakovlje.

Odabir grafičkih elemenata:

Postoji li bolji način u svojoj jednostavno za prikazati pojam statičnosti od piramidalnog oblika? U definiranju ovog vizualnog identiteta pokazao se kao najbolji odabir, jer ima dovoljno prostora za grafički prikaz “spajanja metalnih elemenata, konstrukcija i metalnih proizvoda trećih strana, u smislenu cjelinu“
I zato je ovaj piramidalni/trokutasti oblik savršeno poslužio u kreiranju simbola koji ne jednostavan način putem boja i oblika prikazuje pojam STATIKA.

Elementi koji tvore glavni (Statika), prisustvom drugih boja imaju za cilj prikazati “spajanje metalnih elemenata, konstrukcija i metalnih proizvoda trećih strana“. Spoj svih tih elementa, u vrhu ima jednu konstrukcijsku odnosno optičku intervenciju, gdje se spoj vršna dva elementa (uz pomoć tonova boja) prikazuje jedna transparentnost lijevog elementa koja za cilj ima kod primaoca poruke izazvati dojam treće dimenzije, svojstveni perspektivni prikaz elementa. Što nam na kraju simbolizira pojam MONT – montaža, koja čini novu smislenu cjelinu.

 

Varijacije oblika, ovisno o uporabnoj površini:

 

 

Za korištenje C/B:

 

Preza u .pdf-u: KLIKNI ZA OTVARANJE

 

Kako Vam se sviđa ovo rješenje vizualnog identieta?

Komentari, kakvi god oni bili,  slobodno ih ostavite ispod!

Tnx,


naslovna foto: www.internetbestsecrets.com